Mi is az a vendégblogolás?

A keresőoptimalizálás külön szakértelmet igényel. Mint arról már szó volt, PR cikkekkel, SEO szövegírással, egyéb fogásokkal is optimalizálhatjuk a weboldalunkat. Van erre több lehetőség is, az egyik ilyen például maga a vendégblogolás.

vendégblogolás

A vendégblogolás, más néven guest blogging az, ha egy blogger egy másik bloghoz készít vendégposztot.

De mire jó ez?

Arra, hogy a cikk hivatkozzon az eredeti blogra, ezáltal létrejön egy linkkapcsolat, melyek, ha tartalomban valóban fedik egymást, akkor nagy segítséget jelent a keresőoptimalizálásban. Ezen túlmenően, ha egy kisebb látogatottságú oldal bloggere ír egy nagyobb látogatottságú oldalra, akkor a kisebb látogatottságát jelentősen megemelheti, már ami a látogatók számát illeti.

A vendégblogolás intézményével kapcsolatot építhetünk más bloggerekkel, segítjük, hogy keresőoptimalizált legyen a tartalmunk, nem utolsó sorban olyan célcsoport előtt is bemutatkozhatunk, akik előtt eddig nem voltunk ismertek.

A fentiek ismeretében elmondhatjuk, hogy az online marketingük egyik sikeres része lehet a nem túl nagy ismertségnek örvendő vendégblogolás. Persze fontos, hogy néhány fő szabályt tartsunk szem előtt!

  • a megírt tartalom legyen minőségi munka, értékes anyag
  • ne hemzsegjen a kifelé mutató linkektől
  • csak olyan blogba tegyünk közzé tartalmat, amely szintén minőségi
  • munka, kitűnő posztokat tartalmaz, melyek a blog tulajdonosának egyedi

Az a hír járja, hogy a vendégblogolás „halott”. Sajnos sokan helytelenül vágtak bele ebbe a lehetőségbe, és gyakran rossz minőségű posztokat készítettek, teletömték mindenféle kulcsszavakkal és linkekkel, másnéven teleszemetelték a világhálót.

Tudni kell, hogy a vendégblogolás nem egy linképítő lehetőség, még ha sokan annak is tartják. Emiatt kering a mendemonda a vendégblogolás haláláról. Pedig szó sincs halálról, ha okosan, és rendeltetésszerűen alkalmazzuk, akkor egy igen hasznos lehetőség, ami nem utolsósorban keresőoptimalizálási előnyökkel is jár.

Mivel voltak visszaélések, és valóban a keresőoptimalizálás becsapása volt a cél egyes vendégblogolásokkal, így ma már azt szigorúan veszik és büntetik. Aki azonban felismeri az ebben adódó lehetőséget, és okosan tud élni vele, az egy újabb szeletet tudhat magának a tartalommarketing tortájából.